miercuri, 18 mai 2011

Marketing vs. Publicitate

Am citit de curand un articol care mi-a atras atentia. In acel articol facea diferenta dintre marketing direct, reclama, telemarketing si relatii publice.
Daca pentru multi marketing si publitatea sunt doua cuvinte cu acelasi inteles, pentru mine cele doua cuvinte sunt doua domenii destul de vaste care se pot completa foarte bine, dar doua concepte diferite. Marketing trebuie sa te duca cu gandul la strategii, cercetare de piata, planificare si la mixul de marketing (cu cei 4 P: produs, pret, promovare, plasament).

Nu este scopul meu sa tin lectii de marketing sau sa construiesc un blog pe domeniul acesta, insa mi se pare de bun simt sa poti face diferenta si sa nu confunzi anumiti termeni. De exemplu, relatiile publice nu este acelasi lucru cu adverstising, relatiile cu publicul nu este sinonim cu relatii publice samd.

Fie ca esti om de marketing fie ca lucrezi in domeniul publicitatii, in ambele situatii trebuie sa lucrezi cu cap.
Cand zici marketing trebuie sa ai in centru atentiei consumatorul si sa vezi care sunt necesitatile acestuia. Nu degeaba exista vorba "clientul nostru, stapanul nostru". Misiunea firmei este sa aiba cati mai multi clienti multumiti, acest lucru fiind un beneficiu pe termen lung.
Cand zic publicitate ma gandesc la mesajele (uneori mai mult sau mai putin agresive si de cele mai multe ori platite) care sunt transmise potentialilor cumparatori. Prin publicitate poti atrage clientul, il poti influenta sa cumpere respectivul produs, ajunga-l chiar sa-l manipulezi. Canalele de comunicare (tv, radio, presa scrisa ) sunt cunoscute de orice om de rand. Reclamele televizate am observat ca au impactul cel mai mare asupra cumparatorului si de cele mai multe ori ii confera acestuia un grad mare de incredere. Am auzit adesea comeantrii de genul: "Da, am vazut reclama la tv!"

Daca esti antreprenor este bine de stiut ca marketing nu va muri niciodata, iar publicitatea este in plina ascensiune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu